آمازون درحال حذف فناوری Just Walk Out از تمام فروشگاههای مواد غذایی خود در ایالاتمتحده است. غول فناوری با کمک این سیستم که شامل مجموعهای از دوربینها و سنسورها میشود، خروج افراد از فروشگاهها را بررسی و از آنها بهطور خودکار هزینه دریافت میکرد.
براساس گزارشهای منتشرشده، آمازون در عوض از سیستم دیگری با نام Dash Carts استفاده خواهد کرد که گزینه قابلاعتمادتری است و شامل یک اسکنر و صفحه نمایش در سبد خرید کاربران میشود. یکی از سخنگویان آمازون به Gizmodo تأیید کرد که این شرکت درحال راهاندازی سیستم Dash Cart است و این ویژگی جایگزین فناوری Just Walk Out در فروشگاههای موجود میشود.
درحالحاضر بیش از نیمی از فروشگاههای Fresh آمازون به سیستم Just Walk Out مجهز هستند. این فناوری به مشتریان اجازه میداد تا هنگام ورود به فروشگاه، با اسکن یک کد QR از توقف برای پرداخت در هنگام خروج خودداری کنند. هرچند این فناوری تا حدودی کاملاً خودکار به نظر میرسید، اما ظاهراً به بیش از 1000 نفر در هند متکی بود که ویدیوها را تماشا و آنها را برچسبگذاری میکردند تا از پرداخت دقیق مشتریان اطمینان حاصل شود.
سیستم پرداخت خودکار Just Walk Out آمازون
Just Walk Out اولینبار در سال 2016 معرفی شد و بزرگترین و جسورانهترین نوآوری آمازون در خرید مواد غذایی بود. هرچند این فناوری باورنکردنی بهنظر میرسید، اما مشکلاتی درباره آن وجود داشت. بهعنوان مثال، اغلب ساعتها طول میکشید تا مشتریان پس از خروج از فروشگاه، رسید دریافت کنند که دلیل آن تماشای ویدیوها توسط صندوقداران خارج از کشور بود. همچنین سنسورها و دوربین مورداستفاده در این سیستم بسیار گران بود.
آمازون همچنین در گذشته تلاش کرده بود تا فناوری Just Walk Out را به سایر زنجیرههای خردهفروشی بفروشد، اما زیاد مورد توجه قرار نگرفت.